Paieška

2016 m. spalio 17 d.

„Airframe“ ~ Michael Crichton

„Airframe“
(Michael Crichton, 2011 m.). Knygos įvertinimas: ⭐4/5.

From the author of Jurassic Park, Timeline, and Sphere comes this extraordinary thriller about airline safety, business intrigue, and a deadly cover-up.

At a moment when the issue of safety and death in the skies is paramount in the public mind, a lethal midair disaster aboard a commercial twin-jet airliner flying from Hong Kong to Denver triggers a pressured and frantic investigation in which the greatest casualty may be the truth.

Maiklas Kraitonas buvo, bene, vienas geriausių XX amžiaus rašytojų, rašiusių įvairiomis svarbiomis temomis. Ar tai būtų dinozaurai, primatai, nežemiška gyvybė, keliavimas laiku, ar klimato atšilimas. Knygoje „Sparnai“ (Airframe), rašytojas bando atkreipti skaitytojo dėmesį į keleivinius lėktuvus ir žiniasklaidą.

Lėktuvo skridusio iš Pietryčių Azijos į JAV pilotas praneša, kad jo valdomas lėktuvas pakliuvo į turbolenciją, dėl ko lėktuve atsirado aukų. Siekdami išsiaiškinti tikrąsias avarijos priežastis, orlaivių gamybos korporacija pradedą savo tyrimą. Padėtį komplikuoja dar ir tai, kad kompanija netrukus gali pasirašyti stambų šio modelio lėktuvų gamybos kontraktą su Kinija, o žurnalistai vaikydamiesi sensacijų, korporaciją bando pavaizduoti kaip aviakorporacinį monstrą, gaminantį nepatikimus lėktuvus. Tačiau kaip paaiškėja vėliau, katastrofos priežastys yra visai kitokios... Romanas pasakoja apie JAV pramonės sektoriaus problemas ir tai, kaip kartais televizijos naujienos iškreipia realybę.

Taigi pasiėmiau skaityti dar vieną rašytojo technotrilerį, gal kiek nestandartinį, mat jame mes nerandame to fantastikos prieskonio, kuriuo ir garsėja šis rašytojas. Ir visgi knyga yra verta būti perskaityta. Joje mes atrasime rašytojo jau spėtą pamėgti formulę: stambią korporaciją užsiimančią revoliuciniais tyrimais, ėjimą prieš gamtą, katastrofą, bei būrelį mokslininkų, savo srities specialistų, pasamdytų išsrėbti visą „košę“. Šiame romane tai stambi korporacija gaminanti lėktuvus, lėktuvą ištikusi katastrofa, būrys inžinierių, savo srities specialistų, bei žmonių bandymas stoti prieš gamtą – šį kartą žmonių bandymas skraidyti.

Romane grupė inžinierių, mechanikų ir konstruktorių bandys išsiaiškinti, dėl ko lėktuvą „N22“ ore ištiko katastrofa, kurios meto trys žmonės mirė, du liko paralyžuoti, o virš penkiasdešimt buvo sužeisti. Tai bus 32 metų Keisi Singilton, „Norton Aircraft“ vice prezidentė. Džonas Marderis – vyriausiasis „Norton Aircraft“ eksploatavimo pareigūnas Berbanke, Kalifornijoje. Dugas Doerti – konstruktorius ir mechanikas, Kenas Bernas – elektronikos ekspertas, Ronas Smitas – elektronikos ir radiotechnikos ekspertas, bei Nguen Van Trunkas – avionikos ekspertas atsakingas už programinius dalykus. Tačiau nepamirškime ir Bobo Ričmano, naujojo Keisės padėjėjo, kuris tarnavo visai kaip tas Nežiniukas, kurio pagalba rašytojas sugebėjo pateikti skaitytojui labai daug informacijos susijusios su lėktuvais, jų gamyba, veikimu ir katastrofomis.

Rašytojas papasakos, kad kai kurie lėktuvai tarnauja iki 80 metų, yra surinkti iš milijono detalių, juos renka 77 dienas kompanijoje, kurioje dirba iki 5000 darbuotojų, o visą surinkimą sudaro 50 surinkimo stadijų. Rašytojas papasakos kaip veikia sparnai, kaip dažnai įvyksta lėktuvo katastrofos ir kokio jos masto, kaip sprendžiamos lėktuvų problemos, ką daro juodosios dėžės ir kiek jų yra lėktuve, koks yra autopiloto vaidmuo ir pan. Galiausiai rašytojas atkreips dėmesį į kelias aktualias šių dienų problemas – detalių falsifikavimą, pinigų taupymą, bei kaip kartais situaciją paaštrina spauda, kuri neretai visai pamiršta savo atsakomybę.

Knygos veikėjai kaip visad labai įdomūs ir charizmatiški, pavaizduoti, kaip labai protingi ir gerai išmanantys savo sritį specialistai. Jų kalba be galo įtikinama ir protinga, tačiau ne nuobodi, tad tenka tik eilinį kartą nusistebėti pono Kraitono išmone. Pasakojimas sklandus ir hiper realistiškas. Romane daug techninio žargono ir kalbos, tačiau su tuo neperlenkiama lazda, taip nenubaidant skaitytojo neišmanančio romane diskutuojamos temos. Galiausiai viskas tiek nenuspėjama, kad atrodo jog viskas aplinkui yra kažkokio didesnio plano ir sąmokslo prieš „Norton Aircraft“ korporaciją dalis.

Tikrai rekomenduoju šią knygą visiems šio rašytojo gerbėjams, bei tiems kurie daug skraido lėktuvais, ar tiesiog irgi kartais pagalvoja, kad spauda per daug sau leidžia. Nelyginant man asmeniškai nelabai aktualios temos, aš negalėdavau padėti šios knygos, kol neperskaitydavau bent 50-100 puslapių, nepaisant to, kad indai nesuplauti, kojinės nepadžiautos, o vakarienė dar net neparuošta. Vienintelis knygos minusas yra tas, kad joje nėra vietos vaizduotei, kadangi romano veiksmas vyksta arba lėktuve, arba angare, arba biure, arba redakcijoje.

Turite savo nuomonę? Išsakykite ją komentaruose.

Komentarų nėra